logo

[{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/10\/jesen.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/jedanaest.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/stecci-na-visocici-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/pocitelj-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/medjugorje-deset-tajni-r-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/arslanagica-most-u-trebinju-2.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/vranica-2112.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/prenj-2155.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/krvavac-11_1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/vrsnica-hajducka-vrata-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/zelengora-jugino-jezero-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/bjelasnica-3.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/3.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/jeze-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/krvavac-8.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/train-tracks-to-the-horizon-landscape.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/panorama-scenics-photography.jpg"}]
[{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/2247.jpg","thumb":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/preview\/2247.jpg","full":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/source\/2247.jpg","caption":""}]

Kako se spasiti od paklenih vrućina

02.08.2017 u 10:42

  • 470
  • Praktični savjeti

Većina nas raduje se ljetu i toplom vremenu, ali kada je prevruće postoje mnogi zdravstveni rizici. Donosimo neke savjete sa kojima se možete osigurati da toplotni val neće naškoditi ni vama ni vašoj obitelji.

Ko je u najvećoj opasnosti?

Toplotni udar može utjecati na bilo koga, ali najopasniji je za:

  • Starije ljude
  • Bebe i malu djecu
  • Ljudi sa teškim kroničnim stanjima, posebno srca ili problemima sa disanjem
  • Osobe sa problemima u kretanju - na primjer Parkinsonova bolest, ili ljudi koji su pretrpili moždani udar
  • Osobe sa ozbiljnim problemima mentalnog zdravlja
  • Ljudi koji konzumiraju lijekove, uključujući i one koje se tiču znojenje i kontrolu tjelesne temperature
  • Ljudi koji zloupotrebljavaju drogu ili alkohol,
  • Ljudi koji su fizički aktivni - na primjer, sportaši ili radnici

 

 

Šta jesti?

Savjetujemo da jedete što više hrane sa visokim udjelom vode

  • Lubenica- osim što je veoma ukusna, sadrži likopen, nutrijent koji vam može pomoći kod velikih vrućina. Drugi izvori likopena su paradajz, papaja, grejp.
  • Salata i drugo lisnato povrće- Povrće poput zelene salate, krastavca, celera, sastoji se od 95% vode. Konzumacijom ovih namirnica na vrućem danu pomoći će vam da ostanete hidrirani.

 

  • Bobičasto voće- jagode, kupine, borovnice, maline, brusnice... Alkalno voće koje, prema tradicionalnoj kineskoj medicini, u tijelu stvara „hladnu energiju“
  • Dinja- visok udio vode i mali broj kalorija čine dinju idealnom namirnicom za rashlađivanje

 

Šta izbjegavati?

  • Alkohol- Može dovesti do dehidracije organizma, posebno u ekstremnim vremenskim uslovima
  • Meso- Iako je jedna od prvih asocijacija na ljeto roštilj, tokom toplotnog vala preporučujemo da ga izbjegavate. Probavljanje mesa troši mnogo energije i u tijelu izaziva proces „termogeneza“
  • Ledena pića, sladoled..- Probavljanje hladne hrane zapravo povećava temperaturu vašeg tijela.
  • Začinjena hrana- kao i hladne namirnice, začinjena hrana povećava temperaturu organizma

 

Šta piti?

  • Voda- Iako se čini očitim, voda je zaista vaš najbolji prijatelj za vrijeme visokih temperatura. Pobrinite se da pijete mnogo vode, da bi ste nadoknadili izgubljenu tekućinu.
  • Čaj- Toplo piće će vam zapravo pomoći da regulišete tjelesnu temperaturu sa vanjskom
  • Kokosova voda- bogata nutrijentima i veoma korisna za rashlađivanje organizma

 

Korisni savjeti:

  • Zatvorite prozore i navucite roletne kada je vani najtoplije. Možete otvoriti prozore u hladnijim dijelovima dana.
  • Izbjegavajte vrućine: klonite sunca i ne izlazite između 11:00 i 15:00 sati (najtopliji dio dana) ako ste osjetljivi na efekte topline.
  • Sobe možete održati hladnijim pomoću zastora ili reflektirajućih najljepnica na prozorima. Ako to nije moguće, koristite svijetle boje zavjese i držite ih zatvorene ( tamne zavjese mogu sobu učiniti toplijom)
  • Istuširajte se hladnom vodom
  • Piti hladna pića, vodu ili razblažen voćni sok. Izbjegavajte alkohol, kofein (čaj, kava i coca-cola) ili pića koja sadrže puno šećera.
  • Ako morate izaći iz kuće, nosite široku odjeću, šešir i sunčane naočale
  • Slušajte upozorenja na radiju, TV-u i društvenim medijima

 

 

 

Možda vas zanima i ...

Sada je vijeme za kupovinu karata

18.12.2017 u 10:02

Sjećate li se kako se nekada dugo planirao doček Nove godine? Rezerviralo se nekoliko mjeseci unaprijed, a posebno se pa...

  • 26
loading ...