logo

[{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/panonska-jezera-tuzla.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/jedanaest.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/stecci-na-visocici-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/pocitelj-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/medjugorje-deset-tajni-r-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/arslanagica-most-u-trebinju-2.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/vranica-2112.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/prenj-2155.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/krvavac-11_1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/vrsnica-hajducka-vrata-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2017\/06\/zelengora-jugino-jezero-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/bjelasnica-3.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/3.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/jeze-1.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/12\/krvavac-8.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/train-tracks-to-the-horizon-landscape.jpg"},{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2016\/08\/panorama-scenics-photography.jpg"}]
[{"img":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/10\/healthy-cold-disease-get-well-soon-sniff-immune-1768463.jpg","thumb":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/10\/preview\/healthy-cold-disease-get-well-soon-sniff-immune-1768463.jpg","full":"http:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/10\/source\/healthy-cold-disease-get-well-soon-sniff-immune-1768463.jpg","caption":""}]

Pripremite se za zimu: Kako ishranom ojačati imunitet

03.10.2017 u 10:11

  • 104
  • Praktični savjeti

Dolazak jeseni je pravo vrijeme za jačanje imuniteta, a hladno vrijeme ne mora uvijek donijeti osjećaj slabosti ili prehladu. Ključ je na vrijeme unijeti promjene koje će ojačati vaš imunitet u svoju ishranu .

 

Kako kroz ishranu pojačati imunitet:

-Izaberite obroke koji se lako probavljaju

To uključuje svježe voće, povrće, cjelovite žitarice, mahunarke i lagane mliječne proizvode. Odaberite svježu, cjelovitu hranu koja se ne mijenja termičkom obradom.

Prehrambeni proizvodi koji se prerađuju, konzervirani su , zamrznuti ili pakirani, teže se probavljaju,  stari su, obrađeni i često uključuju štetne sastojke kao što su konzervansi.

Organski uzgojene namirnice su najbolje jer ne samo da nemaju hemikalije, već sadrže i više minerala.

-Hrana koja povećava imunitet

Jabuke podupiru imunološki sistem jer sadrže antioksidante i netopljiva i topljiva vlakna koja čiste crijeva. Svi slatki, sočni plodovi (kao što su kruške, breskve, šljive, ananas) poboljšavaju imunitet. Sok od sjemena šipka i njegovo sjeme +su izvrsni pojačivači imuniteta i poboljšavaju probavu. Papaja nakon ručka poboljšava probavu i povećava imunitet.

Lisnato povrće  kao što su kelj i špinat, kada su kuhani i začinjeni začinima za imunitet, veliki su pojačivači imuniteta. Pružaju željezo, kalcij i druge hranjive tvari uz istovremeno čišćenje crijeva. Brokula, kupus i cvjetača sadrže antioksidante, flavonoide i druge hranjive tvari za poboljšanje imuniteta.

Cjelovite žitarice kao što su quinoa i ječam imaju učinak na imunitet  jer one pospješuju čišćenje, bogate su vlaknima i sadrže mnoge bitne hranjive tvari.

-Začini za jačanje imuniteta

Kuhajte hranu tako da ne remetite previše njeno prirodno stanje. Začini dodaju dobar okus i pospješuju probavu, uz to čine hranjive tvari dostupnijim tijelu.

Različiti začini imaju specifična svojstva pojačavanja imuniteta. Kurkuma ima učinak povećavanja imuniteta, jer detoksicira i pojačava „inteligenciju“ imunoloških stanica. Kumin i crni biber čiste kanale tako da hranjive tvari mogu dosegnuti dublje u tkivo.

 

-Ne prekuhavajte hranu

Hrana postaje probavljivija kada je kuhate. Ipak, nemojte je kuhati previše, jer to smanjuje uticaj namirnica na imunitet. Hrana mora biti mekana i lagana za žvakanje, ali ne gnjecava.

-Biljke koje liječe

Bilje, ako se pravilno kombinira i obrađuje, nudi koncentriranu moć prirode. Upotreba njihove moći može pomoći u jačanju vašeg imuniteta. Neke od tih biljaka su aloe vera, menta, kamilica, ruzmarin, lavanda...

 

Možda vas zanima i ...

loading ...