logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0034-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0769-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-0213.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2019\/08\/voz-na-hidrogen.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2019\/08\/preview\/voz-na-hidrogen.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2019\/08\/source\/voz-na-hidrogen.jpg","caption":"","dimensions":{"width":1068,"height":635}}]

Francuska bi uskoro mogla na željeznici koristiti vlakove na vodik

30.08.2019 u 10:42

  • Ekologija
  • 0

Čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF najavio je kako će se Francuska priključit 'zelenoj' revoluciji na željeznici kupnjom petnaest vlakova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida i trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele

Vlakovi na vodik opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.

Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, kada je u stavila promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.

Iz SNCF se nadaju kako će za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik koji bi trebali  biti u funkciji za "otprilike dvije godine".

Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem „čistog“ vodika, s time da se 95 posto vodika dobivao iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika, prenose mediji.

Cilj je, kako kažu iz SNCF-a „da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak“.

Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.

voz na vodik

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...