logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0034-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0769-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-0213.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4838-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2022\/07\/sprind-hljeb-naslovna.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2022\/07\/preview\/sprind-hljeb-naslovna.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2022\/07\/source\/sprind-hljeb-naslovna.jpg","caption":"","dimensions":{"width":1170,"height":780}}]

Tehnolozi iz Sprinda objašnjavaju: Zašto je važna konzumacija hljeba i kojeg

13.07.2022 u 10:19

  • Gastro
  • 0

Hljeb konzumiraju gotovo svi, on je zapravo konstanta u prehrani čovjeka i s obzirom da je sveprisutan očekivano je da će biti navedene brojne dezinformacije o ovoj namirnici. On je nezamjenljiv izvor hranjivih vlakana i velika je greška hraniti se bez hljeba. Bitna stavka koja pridonosi dezinformacijama je ta, da su ugljikohidrati posljednjih godina javno shvaćeni kao negativan makronutrijent u prehrani i da bismo unos ugljikohidrata trebali svesti na minimum. Hljeb je tako postao sinonim za one ugljikohidrate koje bismo trebali u prehrani izbaciti.

Ova činjenica je kontradiktorna sa piramidom pravilne prehrane, referentnim modelom u nauci o prehrani koja služi kao smjernica šta bismo i na koji način trebali unositi u naš organizam. Prema piramidi pravilne ishrane su ugljikohidrati, odnosno žitarice prikazani kao osnova naše prehrane naglašavajući njihovu važnost u svakodnevnoj prehrani.

Lamija Bašić, magistar prehrambene tehnologije i tehnolog bh. kompanije Sprind kao jedne od vodećih proizvođača hljeba i pekarskih proizvoda, stručnim činjenicama potvrđuje da je hljeb iznimno važan za pravilne funkcije u organizmu i objašnjava na šta se treba obratiti pažnja.

sprind-hljeb-1_1.jpg

„Pri izradi, konkretno Sprindovih premium rezanih hljebova, koristi se samo najkvalitetnije polubijelo brašno Tip 850. Ovo brašno je prehrambeno vrijednije i sadrži više dijelova dobivenih iz ovojnice zrna pšenice, pa zato u njegovom sastavu nalazimo više vitamina, minerala, proteina i celuloznih vlakana nego u bijelom brašnu. Takođe, kuhinjska so koju koristimo u umjerenim količinama, neophodna je i značajna za ljudsko zdravlje jer ima važnu ulogu u biohemijskim procesima u organizmu. Pekarski kvasac koji je u sastavu Sprind hljeba poboljšava hranjivu vrijednost, ima malo ugljikohidrata, masti i natrija te sadrži puno proteina, vlakana i minerala“. 

Kada kupujete hljeb obratite pažnju na...

Hljeb napravljen od brašna s velikim stepenom izmeljavanja sadrži smanjenu nutritivnu vrijednost jer je energetski gust, a siromašan sa nutrijentima, vitaminima B skupine, vitaminom E, kalcijem, kalijem i željezom koji su potrebni za pravilno funkcioniranje našeg organizma. Zbog toga treba obratiti pažnju na tip korištenog brašna u proizvodnji.

sprind-hljeb-2.jpg

„Brašna sa cjelovitijim zrnom pšenice su izvanredan izvor ugljikohidrata, prehrambenih vlakana, u prvom redu vitamina, minerala te u manjoj mjeri, proteina. Dodatak sastojaka poput mekinja, raževog, integralnog i sojinog brašna, raznih sjemenki svakako doprinosi kvalitetu hljeba u pogledu većeg sadržaja vitamina i minerala, mikro i makronutrijenata, onih nužnih za normalno funkcioniranje organizma. Naši premium hljebovi imaju sve navedeno u svom sastavu „ – objašnjava tehnolog kompanije Sprind.

 Hljeb obogaćen zdravim dodacima 

Danas na tržištu sve češće nailazimo na hljebove u kojima su prisutne razne dodatne, po zdravlje vrijedne namirnice, a koje utiču na okus hljeba i čine ga još ukusnijim.  Ovisno o vrsti hljeba prisutan je udio mekinja, raževog i sojinog brašna, raznih vrsta sjemenki kao što su sjemenke lana, suncokreta, bundeve, susama i zobene pahuljice.

„U našem Multiproteinskom hljebu, koristimo sojino brašno i dodajemo mješavinu sjemenki (sjemenke suncokreta, lana, susama i zobene pahuljice). Ovim brašnom potiče se prirodno sagorijevanje masti i obogaćujemo hljeb vitaminima (vitamini B, A, PP, E, D.) i mikroelementima. Sprindov Rajlovački hljeb obogaćen je dodatkom mješavine integralnog i raževog brašna sa sjemenkama bundeve, suncokreta i susama – navode iz Sprinda.

sprind-hljeb-3_1.jpg

Mekinje su dodatak raznim vrstama Sprind hljebova kao što su Narodni hljeb, Sarajevski tamni rezani, Multiproteinski, Rajlovački i dr. Najvažniji značaj hljeba sa mekinjama je da normalizira funkcioniranje probavnog sistema i poboljšava njegovo funkcioniranje.

Raževo brašno je još jedan od dodataka pojedinih vrsta premium Sprind hljeba. Odlikuje se visokim sadržajem Ca i Fe, a proteini raži su veće prehrambene vrijednosti u odnosu na proteine pšenice zbog povoljnijeg aminokiselinskog sistema.

Sve tri vrste sjemenki koje se dodaju u hljeb poput lana, suncokreta i susama bogate su mineralima poput mangana, kalcija, bakra, magnezija i fosfora. 

Iz svega navedenog slijedi zaključak da je hljebukoliko se jede u umjerenim količinama i u sklopu energetski primjerene prehrane, poželjna namirnica koja neće pridonijeti nakupljanju suvišnih kilograma i neće nepovoljno utjecati na naše zdravlje.

 

hljeb sprind ugljeni hidrati

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...