logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0034-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0769-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-0213.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/05\/2.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/05\/preview\/2.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/05\/2.jpg","caption":"","dimensions":{"width":870,"height":460}}]

Boscheva studija: „Učinak povezanog automobila u 2025. godini”

15.05.2017 u 14:10

  • Novosti
  • 0

 

Spašavanje života i sprječavanje nesreća; ne, nije riječ o nekom maskiranom superjunaku, nego o povezanom automobilu u 2025. godini. Zajedno s istraživačkim institutom Prognos, Bosch je pogledao u budućnost i ocijenio za što će povezana vozila biti osposobljena zahvaljujući tehnologijama koje će do tada biti u širokoj uporabi, kao što su visokoautomatizirana vožnja, pomoć pri naglom kočenju i integracija pametnog telefona. Studijom koja je obuhvatila Njemačku, SAD i Kinu utvrđeno je da će do 2025. godine učinci povezivosti zamjetno utjecati na svakog vozača. „Danas su računala, pametni telefoni i internet dio svakodnevice u našem društvu. U 2025. godini to će vrijediti i za povezane automobile”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH.

 

Kratak pregled najzanimljivijih i najuzbudljivijih činjenica i brojki iz studije:

 

Pomoć hitnim službama

U 2025. godini povezani sustavi pomoći mogli bi spasiti 11.000 života, od kojih 300 u Njemačkoj (SAD: 4000, Kina: 7000). Osim toga, svake se godine može izbjeći ukupno više od 260.000 nesreća koje rezultiraju ozljedama (Njemačka: 30.000, SAD: 210.000, Kina: 20.000), što je jednako broju nesreća koje se dogode u Berlinu u razdoblju od dvije godine.

 

Gledanje serija umjesto gubljenja živaca u prometnim gužvama

Za ljude u Njemačkoj koji češće provode vrijeme u vožnji, automatska vožnja može osloboditi do 95 sati godišnje, što je dovoljno vremena za maratonsko gledanje svih planiranih osam sezona serije „Igra prijestolja”.

 

 Do Venere i natrag

Tehnologije povezanog parkiranja mogle bi uštedjeti 480 milijuna kilometara vožnje (jednaka udaljenost kao od Zemlje do Venere i natrag). Primjerice, pri traženju parkirnog mjesta automobili vozače mogu obavijestiti o dostupnim mjestima te ih dovesti izravno do njih. Sada vozači automobila u Njemačkoj prosječno prijeđu jedan kilometar u svakoj potrazi za parkirnim mjestom, pri čemu uzrokuju dodatne prometne zastoje i emisije.

 

Niži troškovi za svakog vlasnika vozila

Povezani sustavi pomoći uštedjet će oko 4,43 milijarde eura troškova materijala i štete uzrokovane sudarom. Od 450 milijuna eura ušteđenih u Njemačkoj (SAD: 3,6 milijardi dolara, Kina: 380 milijuna dolara) 100 milijuna eura uštedjet će se samo zahvaljujući integraciji pametnih telefona. To znači velike uštede za osiguravajuća društva, a time i za novčanike svih vlasnika vozila.

 

Uštede za dobrobit okoliša

Njemački nacionalni park Schwarzwald u tri godine može obraditi 400.000 metričkih tona CO2, što je jednako iznosu koji će funkcije povezane mobilnosti uštedjeti u 2025. godini. Kako je to moguće? Visokoautomatizirana vozila zahtijevaju manje goriva, a tehnologije za pojednostavljivanje potrage za parkirnim mjestom smanjuju promet i rezultirajuće emisije.

 

Metodologija studije:

Bosch i Prognos ocijenili su ukupno dvanaest tehnologija za osobni prijevoz putnika i njihovu raširenost prije predviđanja rezultirajućih učinaka u Njemačkoj i SAD-u te većim gradovima u Kini do 2025. godine. Model se temelji na međunarodnim statistikama o razvoju voznih parkova, podacima o nesrećama i trenutačnom istraživanjima, kao i na procjenama stručnjaka iz Boscha i Prognosa.

bosch ceste buduć

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...