logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0034-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0769-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-0213.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4838-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/2247.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/preview\/2247.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2017\/08\/2247.jpg","caption":"","dimensions":{"width":870,"height":460}}]

Kako se spasiti od paklenih vrućina

02.08.2017 u 10:42

  • Praktični savjeti
  • 0

Većina nas raduje se ljetu i toplom vremenu, ali kada je prevruće postoje mnogi zdravstveni rizici. Donosimo neke savjete sa kojima se možete osigurati da toplotni val neće naškoditi ni vama ni vašoj obitelji.

Ko je u najvećoj opasnosti?

Toplotni udar može utjecati na bilo koga, ali najopasniji je za:

  • Starije ljude
  • Bebe i malu djecu
  • Ljudi sa teškim kroničnim stanjima, posebno srca ili problemima sa disanjem
  • Osobe sa problemima u kretanju - na primjer Parkinsonova bolest, ili ljudi koji su pretrpili moždani udar
  • Osobe sa ozbiljnim problemima mentalnog zdravlja
  • Ljudi koji konzumiraju lijekove, uključujući i one koje se tiču znojenje i kontrolu tjelesne temperature
  • Ljudi koji zloupotrebljavaju drogu ili alkohol,
  • Ljudi koji su fizički aktivni - na primjer, sportaši ili radnici

 

 

Šta jesti?

Savjetujemo da jedete što više hrane sa visokim udjelom vode

  • Lubenica- osim što je veoma ukusna, sadrži likopen, nutrijent koji vam može pomoći kod velikih vrućina. Drugi izvori likopena su paradajz, papaja, grejp.
  • Salata i drugo lisnato povrće- Povrće poput zelene salate, krastavca, celera, sastoji se od 95% vode. Konzumacijom ovih namirnica na vrućem danu pomoći će vam da ostanete hidrirani.

 

  • Bobičasto voće- jagode, kupine, borovnice, maline, brusnice... Alkalno voće koje, prema tradicionalnoj kineskoj medicini, u tijelu stvara „hladnu energiju“
  • Dinja- visok udio vode i mali broj kalorija čine dinju idealnom namirnicom za rashlađivanje

 

Šta izbjegavati?

  • Alkohol- Može dovesti do dehidracije organizma, posebno u ekstremnim vremenskim uslovima
  • Meso- Iako je jedna od prvih asocijacija na ljeto roštilj, tokom toplotnog vala preporučujemo da ga izbjegavate. Probavljanje mesa troši mnogo energije i u tijelu izaziva proces „termogeneza“
  • Ledena pića, sladoled..- Probavljanje hladne hrane zapravo povećava temperaturu vašeg tijela.
  • Začinjena hrana- kao i hladne namirnice, začinjena hrana povećava temperaturu organizma

 

Šta piti?

  • Voda- Iako se čini očitim, voda je zaista vaš najbolji prijatelj za vrijeme visokih temperatura. Pobrinite se da pijete mnogo vode, da bi ste nadoknadili izgubljenu tekućinu.
  • Čaj- Toplo piće će vam zapravo pomoći da regulišete tjelesnu temperaturu sa vanjskom
  • Kokosova voda- bogata nutrijentima i veoma korisna za rashlađivanje organizma

 

Korisni savjeti:

  • Zatvorite prozore i navucite roletne kada je vani najtoplije. Možete otvoriti prozore u hladnijim dijelovima dana.
  • Izbjegavajte vrućine: klonite sunca i ne izlazite između 11:00 i 15:00 sati (najtopliji dio dana) ako ste osjetljivi na efekte topline.
  • Sobe možete održati hladnijim pomoću zastora ili reflektirajućih najljepnica na prozorima. Ako to nije moguće, koristite svijetle boje zavjese i držite ih zatvorene ( tamne zavjese mogu sobu učiniti toplijom)
  • Istuširajte se hladnom vodom
  • Piti hladna pića, vodu ili razblažen voćni sok. Izbjegavajte alkohol, kofein (čaj, kava i coca-cola) ili pića koja sadrže puno šećera.
  • Ako morate izaći iz kuće, nosite široku odjeću, šešir i sunčane naočale
  • Slušajte upozorenja na radiju, TV-u i društvenim medijima

 

 

 

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...