logo

[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/ajduci2.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/dsc05137.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/dsc-0204-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0034-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0745-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/cvrsnica.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/05\/100-5276.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-0769-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4822-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-0213.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4828-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-4838-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/06\/emotions-3459666-960-720.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-8506-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2019\/09\/img-9021-min.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/nac-p-dur.jpg"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/02\/img-5257.JPG"},{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/headers\/2018\/03\/vrhovi.jpg"}]
[{"img":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2021\/11\/zdrava-hrana.jpg","thumb":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2021\/11\/preview\/zdrava-hrana.jpg","full":"https:\/\/media.bhputovanja.ba\/articles\/2021\/11\/source\/zdrava-hrana.jpg","caption":"","dimensions":{"width":1170,"height":777}}]

Stručnjaci savjetuju: Kako ne dobiti koji kilogram viška tokom hladnih dana i sjedenja kod kuće

09.11.2021 u 10:07

  • Praktični savjeti
  • 0

Težina svakog od nas varira tokom godine i godišnjih doba, a kolike te promene mogu biti velike ili male zavisi od osobe. Određene promjene u navikama, kretanju, ishrani tokom hladnijih dana imaju tendenciju promjene skale na vagi u manje poželjnom smjeru od očekivanog.

Istraživanja pokazuju da se ljudi u prosjeku mogu ugojiti čak 5 do 7 kilograma tokom zimskih mjeseci. Kako ne dobiti koji kilogram tokom hladnih dana kada sedimo kod kuće i obično jedemo više, i to uglavnom iz dosade, tema je kojom se stručnjaci bave decenijama.

Ipak, ne dozvolite da vam briga o težini pokvari zabavu i uživanje u svemu što nam jesen i zima lijepo donose. Ako ste svjesni svih faktora koji vas mogu izložiti riziku, također možete poboljšati svoje šanse da izađete iz hladnog perioda s manje krivnje i frustracije nego inače. Evo zašto imate tendenciju da se više ugojite zimi - i šta možete učiniti po tom pitanju.

 

Zašto jedemo više zimi?

Hladno vrijeme stimulira naš impuls preživljavanja. U davna vremena - mnogo prije nego što su ljudi živjeli u klimatiziranim, dobro izoliranim stanovima i mogli kupiti ukusnu hranu u lokalnoj radnji kad god su htjeli - zima je bila opasno vrijeme.

Jesenja žetva bi diktirala koliko je hrane bilo dostupno tokom hladnijih mjeseci, a kada su te zalihe bile iscrpljene, bilo je teško pristupiti dodatnim resursima osim ako niste bili veoma bogati. Iz tog razloga, želja za prejedanjem na prvi nagovještaj hladnoće može biti duboko ukorijenjena u našem biološkom sastavu. To je impuls da preživimo iz ranijeg vremena, da naša tijela pokušaju pohraniti sve kalorije koje su nam mogle pomoći da preživimo u vremenima oskudice, na isti način na koji divlje životinje unose masnoće u tijelo pripremajući se za hibernaciju. To također objašnjava zašto žudimo za hranom koja je bogata ugljikohidratima, šećerom i mastima – naša tijela se nadaju da će pohraniti dovoljno zaliha kako bi osigurala preživljavanje u sezoni. Kada postanete svjesni ovog fenomena, možda ćete moći manje jesti.

 

Jeste li čuli za oksitocin?

Oksitocin, poznatiji kao hormon ljubavi i zadovoljstva, često nam nedostaje u hladnim danima. Sjedenje ispred televizora, neviđanje dragih ljudi, lijenost, sve su to situacije koje osjećamo kada dođe jesen. Oksitocin, kao važan hormon, također reguliše mnoge fiziološke procese, uključujući naše prehrambene navike i metabolizam. Pilot studija sprovedena na gojaznim učesnicima otkrila je da je tretman oksitocinom doveo do značajnog gubitka težine.

Druga istraživanja sprovedena u Americi otkrila su da oksitocin može igrati veliku ulogu u osjećaju sitosti, što bi uvelike moglo pomoći ljudima da izbjegnu prejedanje. Iako su sve ove studije istraživale ulogu hemijskog unosa oksitocina kod ispitanika, možete podići vlastiti nivo oksitocina kroz jednostavne i ugodne aktivnosti kao što su igranje s djecom, maženje psa ili drugih kućnih ljubimaca, priprema tople kupke, grljenje, dijeljenje obroka, davanje poklona. Užitak podiže i stvara pozitivan odgovor u hemijskoj strukturi mozga.

Ako se pobrinete da u svom životu imate razne aktivnosti koje vas čine sretnima, manje je vjerovatno da ćete se okrenuti hrani ili emocionalno prejedati kada imate zimsku anksioznost ili ste pod stresom. Priuštite sebi sva ova nekalorična zadovoljstva, i spriječite zimsko debljanje, a ujedno ćete povećati prijeko potreban osjećaj sreće.

Želja za spavanjem

Kada sunce sija i kada su temperature visoke, mnogo je lakše skočiti iz kreveta i biti produktivan. Međutim, kada zavlada hladno vrijeme i sunce počne da zalazi u 16 sati, sve što želite je da ostanete u krevetu što duže. Koliko god san bio važan, lijenost i pospanost koji se javljaju tokom hladnijih mjeseci u godini dovode do manjka fizičke aktivnosti, a samim tim i do gomilanja nepotrebnih kilograma. Razmislite o kupovini prave zimske odjeće koja je udobna za nošenje napolju, kako biste se natjerali da što više vremena provedete van toplog kreveta i da se krećete. Hodanje je vrlo važno u održavanju tjelesne težine, a svaka dodatna vrsta vježbe samo će pomoći da vaga zadrži svoj magični broj.

Planirajte hranu koju ćete jesti

Planiranje jelovnika dnevno, sedmično ili čak mjesečno daje vam osjećaj organizacije i kontrole onoga što unosite u svoje tijelo. Ljudi često dobijaju neželjene kilograme jer su gladni, a bez plana ishrane dozvoljavaju impulzivnoj strani gladi da preuzme kontrolu. Istraživanja pokazuju da je planiranje jelovnika usko povezano sa zdravijom ishranom i manjim ukupnim debljanjem.

Pored planiranja jelovnika, pokušajte da kuvate hranu u većim količinama kako biste zamrznuli ostatke i uvek imali spreman zdrav obrok. Vertikalni zamrzivači su spas pri prilagođavanju prehrane i plana. Razmislite unaprijed o tome koje zdrave opcije možete ponijeti sa sobom na posao ili imati pri ruci. Posegnite za stavkama na jelovniku umjesto za drugom hranom kada ste zauzeti ili pod stresom.

 

Većina ljudi bi se složila da je zima idealna za bogatu, ukusnu hranu. Teška jela puna ugljikohidrata, slatke poslastice i kremasti umaci su osnovni sastojci prehrane po hladnom vremenu. Mnogi takođe navode da su gladniji zimi, sa jačom žudnjom i povećanom željom za grickanjem. Da li je ovaj zimski apetit samo u našim glavama ili postoji razlog zašto bismo po hladnom vremenu želeli da jedemo više i šta možemo da uradimo da ne preteramo? Pokušajte sa stavkama iznad.

kilogrami zima prehrana

Komentara: 0

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove redakcije BHPutovanja.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Redakcija zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara redakcija nije dužna obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Morate biti prijavljeni kako bi ostavili komentar.

  • Trenutno nema komentara, budi prvi da ostaviš svoj komentar ili mišljenje!

Možda vas zanima i ...

loading ...